Vietnam bol našou druhou zastávkou na ceste po juhovýchodnej Ázii a na tento let som sa obzvlášť tešila. Doteraz som Singapore Airlines nikdy nevyskúšala, no počula som na ne len samé pozitíva. Sú skutočne také výnimočné, ako sa o nich hovorí? Tu je moja osobná skúsenosť so Singapore Airlines.
Upozornenie: Niektoré odkazy v tomto článku obsahujú odkazy na partnerské produkty. Ak klikneš na odkaz a kúpiš si akúkoľvek službu, môžem získať malú províziu (bez ďalších nákladov pre teba). Pomôže mi to s prevádzkovaním tohto blogu.
Singapore Airlines (SQ) patrí medzi najprestížnejšie letecké spoločnosti na svete, známa svojím luxusným servisom a výnimočným komfortom. Je členom aliancie Star Alliance a svoju hlavnú základňu má na letisku Changi v Singapure, jednom z najlepších letísk na svete. Prevádzkuje moderné lietadlá, vrátane Airbusu A380, kde ponúka exkluzívne Singapore Suites – súkromné kabíny pripomínajúce hotelové izby.

Vďaka prvotriednej starostlivosti o zákazníkov, moderným lietadlám a neustálemu dôrazu na inovácie sa Singapore Airlines pravidelne umiestňuje na vrchole rebríčkov najlepších leteckých spoločností sveta. Je známa luxusným servisom.

Základné informácie o lete
- Letecká spoločnosť: Singapore Airlines
- Let: SQ
- Trasa: Singapur (Singapore Changi Airport, SIN) – Hočiminovo Mesto (Tan Son Nhat International Airport, SGN)
- Typ lietadla: Airbus A350-941
- Čas odletu a príletu (plánovaný): 13:50 (GMT+8) – 15:05 (GMT+7)
- Čas odletu a príletu (skutočný): 13:55 (GMT+8) – 14:57 (GMT+7)
- Trvanie letu: 1:35
- Sedadlo: 43K
Foto 01, 02 fr24


Rezervácia a cena letenky
Pri hľadaní leteniek zo Singapuru do Hočiminovho Mesta som využila Google Flights (flights.google.com), ktorý považujem za skvelý nástroj na porovnávanie letov vrátane ponúk menších lokálnych aeroliniek.
Na tejto trase som našla viacero možností: Singapore Airlines, Vietnam Airlines, VietJet a Scoot. Singapore Airlines ponúkajú denne tri lety – dva s Airbusom A350 a jeden s Boeingom 787. Vietnam Airlines lietajú dvakrát denne s Airbusom A321, zatiaľ čo nízkonákladové VietJet a Scoot prevádzkujú po troch letoch denne, taktiež s Airbusom A320/A321.
Keďže Scoot a VietJet sú nízkonákladové aerolinky podobné Ryanairu či WizzAiru, ceny zobrazené v Google Flights nezahŕňali doplnkové poplatky, ako napríklad batožinu. Preto som si pre istotu porovnala konečné ceny priamo na stránkach jednotlivých leteckých spoločností. Napriek tomu, že sa na prvý pohľad zdali Scoot a VietJet lacnejšie, po započítaní všetkých poplatkov bol cenový rozdiel len minimálny.
Napokon som sa rozhodla pre Singapore Airlines, ktoré ponúkali prémiový servis. Letenky som zakúpila priamo na ich oficiálnej stránke. Cena jednej letenky bola 200 SGD (singapurských dolárov).
Skúsenosť na letisku
Letisko Changi je samo o sebe zážitkom a rozhodne stojí za návštevu, najmä ikonický Jewel, najväčší vnútorný vodopád na svete (viac sa o ňom dočítate v tomto článku).
Check-in
Náš let odlietal z Terminálu 2, ktorý je priestranný a krásne zdobený množstvom kvetín, najmä orchideí, symbolu Singapuru. V čase našej návštevy boli všade aj vianočné stromčeky, čo dodávalo letisku predčasnú sviatočnú atmosféru.


Check-in prebiehal prostredníctvom samoobslužných kioskov, ktoré umožňovali vytlačiť letenky aj batožinové štítky. Keď sme sa pokúsili použiť jeden z nich, dostali sme upozornenie, že to nie je možné, a boli sme presmerovaní na helpdesk. Tam nás však čakala dlhá rada, pretože pracoval iba jeden zamestnanec. Po dlhšom čakaní sme sa dozvedeli, že problém bol v ich systéme – nedokázal overiť naše víza do Vietnamu.
Bezpečnostná kontrola
Po kontrole pasov a naskenovaní leteniek nás personál nasmeroval k bezpečnostným skenerom. Terminál 2 je vybavený modernými skenermi, vďaka čomu sme mohli ponechať všetky elektronické zariadenia aj tekutiny v taškách. Jedinou podmienkou bolo, že objem tekutín nesmel presiahnuť 100 ml. Celý proces prebehol rýchlo a plynulo, bez zbytočných zdržaní.
Zabudni na drahý roaming, vyskúšaj eSIM od Esimatic

Letiskový salónik
Terminál 2 ponúka niekoľko letiskových salónikov, no keďže sme neleteli biznis triedou, nemali sme prístup do exkluzívnych salónikov Singapore Airlines.


S členstvom v Priority Pass by som mohla využiť Ambassador Lounge alebo SATS Premier Lounge, no nakoniec sme sa rozhodli salóniky nevyužiť. Dôvodom bol nedostatok času. Namiesto času stráveného chodením po obchodoch v termináli sme sa rozhodli preskúmať komplexu Jewel, kde sme si vychutnali atmosféru a urobili niekoľko fotiek pri impozantnom vodopáde.
Nástup do lietadla
Každý cestujúci má na letenke pridelenú nástupnú skupinu, pričom každá letecká spoločnosť má vlastné pravidlá ich prideľovania. V prípade Singapore Airlines patrila skupina 1 cestujúcim v biznis triede a členom ich vernostného programu pridelil skupinu 2.
40 minút pred odletom pracovníci letiska oznámili prednostný nástup pre rodiny s deťmi a pasažierov, ktorí potrebovali viac času. Následne nasledovala skupina 1, biznis trieda, a potom členovia vernostného programu.

Keďže sme boli zaradené do skupiny 5, rozhodli sme sa počkať až na úplný koniec. Oceňujem, že personál prísne dodržiaval poradie nástupu. Ak sa niekto pokúsil nastúpiť skôr, bez váhania ho poslali späť. Tento systém udržiaval poriadok a zabezpečil plynulý proces nástupu.
Palubný personál a servis
Singapore Airlines je známy svojím vynikajúcim servisom, a hneď od začiatku letu to bolo vidieť. Na moje prekvapenie nám ešte pred odletom priniesli horúce uteráčiky. Niečo, čo už mnohé letecké spoločnosti neponúkajú ani v biznis triede na dlhých letoch.
Ešte keď sme stáli pri termináli, prišla za mnou palubná sprievodkyňa a s úsmevom ma oslovila: „Dr. Vorel, dobrý deň. Máme pre vás špeciálne bezlaktózové jedlo, ktoré ste si objednali.“ Následne mi na sedadlo nalepila označenie pre špeciálne jedlo. Bola som v šoku. Nečakala som, že ma oslovia priezviskom, najmä keď som letela v ekonomickej triede a nemám žiadny status vo vernostnom programe.
Po uzavretí dverí nás privítal kapitán letu, ktorý informoval o dĺžke letu, počasí v Hočiminovom Meste a upozornil, že na začiatku môžeme očakávať mierne turbulencie. Profesionálny a osobný prístup personálu už od začiatku nastavil vysokú úroveň tohto letu.
Zabudni na drahý roaming, vyskúšaj eSIM od E-TravelSIM

Kabína a sedadlo Singapore Airlines


Singapore Airlines prevádzkuje tri rôzne konfigurácie lietadla Airbus A350, pričom každá je určená na iné typy letov:
- Krátke medzinárodné trasy – 40 sedadiel v biznis triede a 263 v ekonomickej triede.
- Dlhé trasy – 42 biznis sedadiel, 24 v prémiovej ekonomickej triede a 187 v ekonomickej triede.
- Ultra dlhé lety – až 67 sedadiel v biznis triede a len 94 v ekonomickej triede, keďže na týchto trasách je o prémiové triedy vysoký záujem.


Na trase Singapur – Hočiminovo Mesto, ktorá trvá menej ako dve hodiny, ma prekvapilo, že nám pridelili verziu lietadla určenú na dlhé lety. Ako som to zistila? Na palube bola prémiová ekonomická trieda, ktorú má iba diaľková konfigurácia A350.


Sedadlá v ekonomickej triede boli usporiadané v konfigurácii 3-3-3 a vybavené nastaviteľnou opierkou hlavy. Šírka sedadla bola 45 cm (18”) a dalo sa sklopiť o 15 cm (6”). Na moje prekvapenie som mala dostatok miesta na nohy, čo pri niektorých leteckých spoločnostiach nie je samozrejmosťou.


Každé sedadlo malo vedľa monitora port na nabíjanie a pre slúchadlá. Ovládanie svetla a zvonček na privolanie posádky boli umiestnené pod obrazovkou v ľahko dostupnej polohe. Rozkladací stolík bol stabilný a obsahoval držiak na pohár, ktorý bol k dispozícii aj pri zloženom stole.


Sedeli sme v strede lietadla, vďaka čomu som mala výhľad na nádherné krídlo A350. Najviac sa mi páči jeho ikonické zakrivenie na konci, ktoré dodáva tomuto lietadlu elegantný vzhľad.

Každé sedadlo malo zoznam inštrukcií, čo robiť v prípade núdze.


Jedlo a občerstvenie
Keďže často cestujem ekonomickou triedou po Európe, neočakávala som plnohodnotné teplé jedlo. Myslela som si, že dostaneme maximálne fľašku vody a nejaký snack. O to príjemnejšie ma prekvapilo, že nám naservírovali teplé jedlo aj s dezertom.
Keďže som si objednala špeciálnu bezlaktózovú stravu, moje jedlo dorazilo medzi prvými. K tomu som si mohla vybrať nápoj – v ponuke bol čaj, káva, džúsy, bublinkové nápoje a dokonca aj víno. Neodolala som a dala som si pohárik bieleho vína.

Moje jedlo tvorilo hovädzie mäso s cestovinami a mrkvou. Dezertom bol kukuricový puding z kokosového mlieka. Hoci chuťovo bolo jedlo celkom fajn, cestoviny boli prevarené, niektoré suché a ťažko žuteľné, čo trochu pokazilo dojem.

Cestujúci bez špeciálnych požiadaviek si mohli vybrať kuracie cestoviny so syrom alebo vegetariánsku verziu cestovín. Na dezert sa podávala panna cotta.
Palubný systém (IFE) a WiFi
Každé sedadlo v ekonomickej triede bolo vybavené 11-palcovou dotykovou obrazovkou s bohatým výberom zábavy. V ponuke boli najnovšie hollywoodske filmy, európske a ázijské tituly, rozdelené podľa žánru aj jazyka, čo uľahčovalo vyhľadávanie. Nechýbali ani populárne seriály a široká kolekcia rozprávok pre deti. Letová mapa a informácie o priebehu letu boli samozrejmosťou.

WiFi
Singapore Airlines ponúkajú palubnú WiFi, pričom pri každom sedadle bol priložený podrobný návod, ako sa pripojiť.


Po zapnutí WiFi v telefóne bolo potrebné pripojiť sa na sieť „KrisWorld“, následne sa zobrazila prihlasovacia stránka, kde stačilo skopírovať odkaz cez „Copy Link“ a vložiť ho do prehliadača.


WiFi bolo zadarmo pre cestujúcich v prvej a biznis triede, ako aj pre členov vernostného programu KrisFlyer. Ostatní cestujúci si mohli pripojenie zakúpiť 1 hodinu za 3,99 USD, 3 hodiny za 8,99 USD, celý let za 15,99 USD.


Platba bola možná cez PayPal, kreditnú kartu, Apple Pay alebo Alipay.
Doplnky a spánok
Pred odletom rozdával palubný personál jednorazové penové štuple do uší, ktoré pomohli tlmiť hluk v kabíne. Dostali sme malý vankúšik. Vankúš a kozmetickú taštičku sme v ekonomickej triede nedostali.
Prílet a imigračný proces
Naše lietadlo pristálo o pár minút skôr, než bolo plánované. Niektorí pasažieri si odopli bezpečnostný pás, ešte kým sme šli k terminálu. Nikdy som túto logiku nepochopila, veď ani v aute si neodopneme pás, kým úplne nezastaví.
Už po ceste na imigračné som si všimla, že sme sa ocitli v úplne inom svete oproti Singapuru. Kým tam bolo letisko plné živých orchideí, tu nás vítali umelé kvety.


Nasledovala približne hodinová čakacia doba na imigračnej kontrole. Keď sme sa konečne dostali na rad, dostali sme pečiatku do pasu a mohli sme si vyzdvihnúť batožinu. Čo sme videli v Hočiminovom Meste? Dočítaš sa v tomto článku.
Prihás sa k odberu Vorlíkovho newslettera!
Celkové hodnotenie a záver
Let so Singapore Airlines bol veľmi príjemný, s plynulým nástupom, skvelým palubným servisom a pohodlným sedadlom s dobrým IFE. Jedlo bolo milým prekvapením, hoci cestoviny neboli ideálne. Check-in na letisku bol zdĺhavý a imigračný proces po prílete trval dlho, no celkovo išlo o kvalitný let, ktorý by som si bez váhania zopakovala.
Singapore Airlines potvrdili svoju povesť jednej z najlepších aeroliniek na svete a rozhodne by som s nimi letela opäť.
Hodnotenie letu Singapore Airlines na trase Singapur Hočiminovo Mesto
Kategória | Hodnotenie | Komentár |
Rezervácia a cena letenky | ⭐⭐⭐⭐⭐ | Jednoduché a rýchle |
Skúsenosť na letisku | ⭐⭐⭐☆☆ | Problém pri odovzdávaní batožiny, dlhé čakanie |
Letiskový salónik | ❌ | Nenavštívila som, nehodnotím |
Nástup do lietadla | ⭐⭐⭐⭐⭐ | Bezproblémový a plynulý, personál dodržiaval proces |
Palubný personál a servis | ⭐⭐⭐⭐⭐ | Skvelý servis a ústretový personál |
Kabína a sedadlo | ⭐⭐⭐⭐⭐ | Pohodlné sedadlo, dostupné nabíjanie |
Jedlo a občerstvenie | ⭐⭐⭐☆☆ | Prekvapilo, že bolo. Cestoviny prevarené/suché |
Palubný systém (IFE) a WiFi | ⭐⭐⭐⭐⭐ | Skvelý výber filmov, výborná odozva IFE |
Doplnky a spánok | ❌ | Nebolo, nehodnotím |
Prílet a imigračný proces | ⭐⭐⭐☆☆ | Dlhé čakanie na imigračnom |
Aké sú tvoje skúsenosti so Singapore Airlines letmi a personálom? Podeľ sa s nami v komentároch.
Najnovšie recenzie letov a letiskových salónikov
- Singapore Airlines: Recenzia letu zo Singapuru do Hočiminovho Mesta
- British Airways First Class: Recenzia letu Londýn – Singapur
- Recenzia salónika Platinum Lounge na letisku v Budapešti
- Recenzia nového salónika MyLounge na letisku Luton
- Katastrofa na letisku v Bratislave – Salónik Mastercard Lounge
- Recenzia Citilink letu z Jogjakarty do Jakarty A320