Vietnam je fascinujúca krajina, ktorú môžeš preskúmať rôznymi spôsobmi – pomalou jazdou vlakom s výhľadom na ryžové polia, dlhými cestami autobusom alebo pohodlne lietadlom. Pri plánovaní cesty z Hočiminovho Mesta do Da Nangu som najskôr zvažovala nočný vlak. Nakoniec som sa však rozhodla pre rýchlosť a komfort lietadla. Tak som si vyskúšala Vietnam Airlines. Aká bola moja skúsenosť? Čítaj ďalej!
Pred odletom do Vietnamu nezabudni

- Rezervovať si ubytovanie (odkaz na recenzie hotelov)
- Skontroluj víza, miestnu menu a zvyklosti (odkaz na užitočné rady)
- Zistiť roamingové poplatky mobilných operátorov, prípadne kúpiť eSIMku (odkaz na eSIM recenzie)
- Pripraviť zoznam atrakcií a pamiatok, ktoré sa oplatí navštíviť (odkaz na atrakcie v Hanoji, Da Nang, Hoi An, Hočiminovom meste)
- Pripraviť zoznam vietnamských jedál a špecialít (odkaz na jedlo v Hanoji, Hočiminovom meste)
- Skontrolovať všetko o Vietname (odkaz na Sprievodca Vietnamom)
Upozornenie: Niektoré odkazy v tomto článku obsahujú odkazy na partnerské produkty. Ak klikneš na odkaz a kúpiš si akúkoľvek službu, môžem získať malú províziu (bez ďalších nákladov pre teba). Pomôže mi to s prevádzkovaním tohto blogu.
Vietnam Airlines je národná letecká spoločnosť Vietnamu, založená v roku 1956, a od roku 2010 je členom aliancie SkyTeam. Má hlavné uzly v Hanoji a Hočiminovom Meste a prevádzkuje rozsiahlu sieť letov po Ázii, Európe a Austrálii. Flotila zahŕňa moderné lietadlá, ako Airbus A350 a Boeing 787, ktoré obsluhujú diaľkové trasy.
Aké iné miesta navštíviť vo Vietname? Nechaj sa inšpirovať týmto článkom o Hočiminovom Meste, ktorý ti prezradí 13 nezabudnuteľných miest, ktoré vidieť v tomto meste. A kým si v tomto meste, určite vyskúšaj aspoň jedno s týchto 13 tradičných jedál. V tomto článku o Da Nang zistíš, prečo by tam rozhodne treba ísť. Odtiaľ je to len na skok do Hoi An. Všetky články o Vietname sú na tejto stránke.
Ak hľadáš tipy, ako ušetriť na roamingu, určite si prečítaj moje recenzie eSIM kariet od Airalo (recenzia eSIM) a Nomad (recenzia Vietnam eSIM, recenzia Global eSIM).

Základné informácie o lete
- Letecká spoločnosť: Vietnam Airlines
- Let: VN126
- Trasa: Hočiminovo Mesto (Tan Son Nhat International Airport, SGN) – Da Nang (DAD)
- Typ lietadla: Airbus A321
- Čas odletu a príletu (plánovaný): 11:45 (GMT+7) – 13:05 (GMT+7)
- Čas odletu a príletu (skutočný): 13:28 (GMT+7) – 14:25 (GMT+7)
- Trvanie letu: 0:57
- Sedadlo: 15A


Rezervácia a cena letenky
Pri hľadaní leteniek z Hočiminovho Mesta do Da Nangu som využila Google Flights, ktorý považujem za skvelý nástroj na porovnávanie letov vrátane ponúk menších lokálnych aeroliniek.
Na tejto trase lieta Bamboo Airways, Vietnam Airlines a VietJet, pričom všetky spoločnosti ponúkajú viacero letov denne. Pôvodne som zvažovala Bamboo Airways alebo VietJet, no keďže ide o nízkonákladové aerolinky podobné Ryanairu či WizzAiru, ich ceny v Google Flights nezahŕňali poplatky za batožinu či iné doplnkové služby. Pre istotu som si preto porovnala konečné ceny priamo na ich webových stránkach.
Aj keď sa Bamboo a VietJet na prvý pohľad zdali lacnejšie, po započítaní všetkých poplatkov bol rozdiel minimálny. Nakoniec som sa rozhodla pre Vietnam Airlines a letenky som si kúpila priamo na ich oficiálnej stránke.
Skúsenosť na letisku
Z hotela sme sa odubytovali okolo desiatej ráno. Hočiminovo Mesto je známe hustou premávkou a dopravnými zápchami, no cesta na letisko nám trvala približne 40 minút.


Check-in
Batožinu sme odovzdali v termináli A, kde prebiehalo odbavenie. Hoci som si priplatila za sedadlá pri núdzovom východe, mojej mamine tam nedovolili sedieť, má totiž nad 60 rokov a systém automaticky obmedzuje tieto miesta pre starších cestujúcich. Našťastie, pracovník nám vyšiel v ústrety a priradil mamine sedadlo hneď za mnou.

Bezpečnostná kontrola
Podarilo sa mi vybaviť priority (fast track) bezpečnostnú kontrolu. Pred nami bol len jeden cestujúci, takže sme sa takmer okamžite dostali na rad. Rýchlo sme vyložili tekutiny a elektroniku z batohov, prešli cez telesné skenery a o pár minút sme už boli hotové.
Letiskový salónik
V Termináli 1, ktorý slúži pre domáce lety, sa nachádza niekoľko letiskových salónikov, vrátane toho od Vietnam Airlines. Pokúsila som sa doň dostať, no odmietli ma s tým, že vstup je možný len pri nadväzujúcich letoch.

Okrem toho sú v ponuke aj salóniky Le Saigonnais Business Lounge a Prime Lounge, do ktorých je vstup možný cez Priority Pass. Žiaľ, keďže som nemohla vziať so sebou hosťa, nechcela som maminu nechať čakať samú, a tak som napokon do salónika nešla.
Čas pred odletom sme si skrátili prechádzkou po letiskových obchodoch. Teda, mamina si ich prešla všetky, zatiaľ čo ja som si kúpila kávu a čakala na ňu.
Nástup do lietadla
Na letenke bolo uvedené, že boarding začne o 12:05 z Východu číslo 7 (Gate 7). Už keď mi agent pri odovzdávaní batožiny podával letenku, tušila som, že lietadlo bude meškať.
O dvanástej sme sedeli pri Východe číslo 7, no o 12:10 tam ešte stále prebiehal nástup na let do Hanoja. Bolo jasné, že čoskoro dôjde k zmene, čo sa aj potvrdilo o 12:15. Na informačnej tabuli sa objavil nový Východ 8 a pracovníci zmenu aj oznámili.
Každý cestujúci mal na letenke pridelenú nástupnú skupinu alebo zónu. Vietnam Airlines používa číslovanie, ktoré začína jednotkou. Tá je určená pre cestujúcich v biznis triede a členov ich vernostného programu.

Keďže mám status u talianskej spoločnosti ITA Airways, ktorá patrí do aliancie SkyTeam, mala som nárok na nástup v zóne 1. Čo ma však prekvapilo, moja spolucestujúca mala pridelenú zónu 4, hoci sme mali rovnakú rezerváciu. Našťastie nám pracovníčky umožnili nastúpiť spolu.


Nakoniec to však bolo jedno, pretože nás pri dolnej rampe čakali autobusy, do ktorých sa natlačila polovica lietadla.
Palubný personál a servis
Pri cestovaní v ekonomickej triede, najmä na krátkych letoch, nebýva toho veľa, čo sa dá hodnotiť. Musím však pochváliť pilotov, ktorí nás pravidelne informovali o priebehu letu. Hneď ako boli všetci cestujúci na palube, kapitán nás privítal a poskytol základné informácie o lete. Let mal trvať približne jednu hodinu a stručne vysvetlil trasu, ktorou poletíme.

O desať minút neskôr nám oznámil, že dôjde k ďalšiemu meškaniu, pretože letisko je momentálne veľmi vyťažené, a preto budeme musieť čakať ešte asi tridsať minút. Následne začali letušky rozdávať fľaše s vodou, čo ma príjemne prekvapilo.
Kabína a sedadlo Vietnam Airlines
Na tento krátky let bol nasadený Airbus A321. V prednej časti kabíny sa nachádzali štyri rady biznis triedy s dvoma sedadlami na každej strane uličky. Za nimi nasledovala ekonomická trieda v usporiadaní troch sedadiel na oboch stranách.

Sedela som v rade pri núdzovom východe, čo znamenalo výrazne viac miesta na nohy. Bez problémov som si ich mohla úplne vystrieť a pohodlne sedieť počas celého letu. Žiaľ, sedadlá nemali monitor a nepodarilo sa mi nájsť ani port na nabíjanie telefónu.


Skontrolovala som aj priložený leták s inštrukciami v prípade núdze.


Jedlo a občerstvenie
Keďže let trval len približne jednu hodinu, nečakala som žiadne občerstvenie. O to viac ma prekvapilo, že nám palubný personál ešte pred odletom rozdával malé fľaše vody. Nebolo podávané teplé jedlo ani snack, čo je na takto krátku trasu úplne pochopiteľné.
Palubný systém (IFE) a WiFi
Sedadlá neboli vybavené palubným systémom.

WiFi
Nebolo.
Doplnky a spánok
V ekonomickej triede sme nedostali vankúš, deku ani kozmetickú taštičku, čo je pri krátkych letoch bežné a neprekvapilo ma to.
Prílet a imigračný proces
Lietadlo pristálo približne hodinu a pol po plánovanom čase. Po zaparkovaní sme všetci disciplinovane počkali, kým piloti vypli značku bezpečnostných pásov, a až potom sme si ich odopli. Už dlho som to nezažila a veľmi som ocenila tento prejav rešpektu k bezpečnostným pravidlám.

Keďže šlo o vnútroštátny let, imigračná kontrola nás nečakala.
Získaj Vorlíkové príručky do vrecka ZADARMO!

Prihlás sa k odberu Vorlíkovho newslettera.
Celkové hodnotenie a záver
Let s Vietnam Airlines medzi Hočiminovým Mestom a Da Nangom bol v jadre príjemný, no nie bez chybičiek. Najväčším negatívom bolo výrazné meškanie letu a komplikácia so sedadlom, keď mamine neumožnili sedieť vedľa mňa v rade s núdzovým východom.
Na druhej strane musím vyzdvihnúť rýchlu bezpečnostnú kontrolu, ale najmä profesionálny prístup pilotov.
Uprednostnila by som let pred cestou vlakom aj v budúcnosti? Určite áno, je to rýchlejší a pohodlnejší spôsob prepravy. Cenovo však vyjde oveľa drahšie ako vlak.
Hodnotenie letu
| Kategória | ⭐ Hodnotenie ⭐ | Komentár |
| Rezervácia a cena letenky | ⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5) | Jednoduché a rýchle |
| Skúsenosť na letisku | ⭐⭐⭐ (3/5) | Problém so sedadlom |
| Letiskový salónik | ❌ | Nenavštívila som, nehodnotím |
| Nástup do lietadla | ⭐⭐⭐ (3/5) | Chaotický a mali sme autobus |
| Palubný personál a servis | ⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5) | Skvelí piloti, ktorí nás pravidelne informovali o lete |
| Kabína a sedadlo | ⭐⭐⭐⭐ (4/5) | Obrovský priestor na nohy, ale kabína pôsobila neudržiavane |
| Jedlo a občerstvenie | ❌ | Nemali sme občerstvenie, nehodnotím |
| Palubný systém (IFE) a WiFi | ❌ | Nebola ani WiFi and IFE, nehodnotím |
| Doplnky a spánok | ❌ | Nebolo, nehodnotím |
| Prílet a imigračný proces | ⭐⭐⭐ (3/5) | Meškanie letu |
Celkové hodnotenie: ⭐⭐⭐⭐☆ (4/5) – príjemný, krátky let s drobnými nedostatkami.
Aké sú tvoje skúsenosti s vlakmi alebo Vietnam Airlines letmi? Podeľ sa s nami v komentároch.
Najnovšie recenzie letov a letiskových salónikov
- Biznis salónik na letisku Košice: Čo sa skrýva za dverami?

- Letiskové salóniky: Kompletný sprievodca, ako získať vstup zadarmo (2025)

- Recenzia: Salónik Vienna Lounge. Je toto najlepší letiskový salónik v Európe?

- Salónik Pearl Lounge Bratislava: Moja podrobná recenzia

- Cathay Pacific z Hanoja do Hongkongu: Ako vyzerá let v ekonomickej triede

- Recenzia SH Premium Lounge na letisku v Hanoji


