V Jakarte som sa neohriala dlho. Iba pár hodín po pristáti z Kolomba som už letela do Jogjakarty (Yogyakarta). Tentokrát som sa rozhodla vyskúšať leteckú spoločnosť Garuda Indonesia a ich Boeing 737-800.
Upozornenie: Niektoré odkazy v tomto článku obsahujú odkazy na partnerské produkty. Ak klikneš na odkaz a kúpiš si akúkoľvek službu, môžem získať malú províziu (bez ďalších nákladov pre teba). Pomôže mi to s prevádzkovaním tohto blogu.
Garuda Indonesia je jednou z mnohých spoločností, ktoré lietaju z Jakarty nielen na mnohé miesta v rámci Indonézie, ale aj medzinárodne. Sú členmi leteckej aliancie SkyTeam, kde patria aj holadské KLM, francúzske Air France, americká Delta Air Lines. Dokonca od roku 2001 je členom aj ČSA České aerolínie. Na internete som sa dočítala, že ČSA sú piata najstaršia aerolinka na svete.
Recenzie letov z tohto výletu do Indonézie:
Lety z výletu do Indonézie
Qatar Airways Airbus B777-300ER ekonomickej triedy z Londýna do Dauhy
Qatar Airways let z Dauhy do Abú Dhabí Boeing 737 Max 8 ekonomická trieda
SriLanka Airlines let z Abú Dhabí do Colomba A320 biznis trieda
SriLanka Airlines let z Colomba do Jakarty Airbus A330 biznis trieda
Garuda Airlines let z Jakarty do Yogyakarty Boeing 737 ekonomická trieda (tento článok)
Citilink let z Yogyakarty do Jakarty Airbus A320 ekonomická trieda
SriLankan Airlines let z Jakarty do Colomba A320 biznis trieda
Fitsair let z Colomba do Abú Dhabí A320 biznis trieda
Qatar Airways let z Abú Dhabí do Dauhy Boeing 737 Max 8 prvá trieda
Qatar Airways let z Dauhy do Londýna (Gatwick) Boeing 787 Dreamliner biznis trieda
Na výber som mala viaceré spoločnosti, ale pre Garudu som sa rozhodla pre to, že sú členmi SkyTeam. Tým pádom musia spĺňať určité bezpečnostné požiadavky. Nedávno som čítala, že piloti Batik Air od prepracovania zaspali v kabíne počas letu.
Aké to bolo letieť s Garuda Indonesia? Čítaj ďalej a dozvieš sa, aký bol let a aké mali sedadlá v lietadle na trase Jakarta(CGK) – Jogjakarta (YIA).

Kúpa leteniek
Letenky som kúpila priamo na stránke Garuda Indonesia. Najskôr som si pozrela na Google Flights, v akých časoch letia a porovnala si ich s konkurenciou.
Informácie o lete
Let: Garuda Indonesia 206
Odlet: Soekarno-Hatta International Airport (CGK), plánovaný odlet 18:55 WIB (odleteli sme 19:15 WIB (UTC+7))
Prílet: Yogyakarta International Airport (YIA), plánované pristátie 20:15 GST (pristáli sme 20:00 WIB (UTC+7))
Dĺžka letu: 0 hr 45 min
Lietadlo: Boeing 737-800
Vzdialenosť: 499 km (310 mi)
Sedadlo: 22A

Skúsenosť na letisku
Lietadlo z Kolomba pristálo o XX. Tým pádom som mala Y hodín do ďalšieho odletu. Keďže tieto dva lety boli kupované nezávisle, musela som si vyzdvihnúť batožinu a prejsť pasovou kontrolou.
Na vstup do Indonézie je potrebné vyplniť aj colné prehlásenie, ktoré sa dá spraviť aj elektronicky (link). Potom už len stačilo ukázať obdržaný QR kód, a bola som v Indonézii.
Tak ako na väčšine letísk, aj tu boli prílety boli na nižšom poschodí a odlety na najvyššom poschodí. Odletová zóna bola rozdelená na medzinárodné odlety a domacke lety. Mala som 6 hodín do odletu a tak som išla informovať, kedy sa začína check in. Dozvedela som sa, že tri hodiny pred odletom.
Zabudni na drahý roaming, vyskúšaj eSIM od E-TravelSIM

Neostávalo mi nič iné, len sa motať po letisku. Pochodila som hádam všetky obchody, ktoré sa na letisku nachádzali. Medzitým prešlo iba 90 minút. Zvyšných 90 minút som sedela na lavičke a sledovala ľudí.
Check-in a odovzdanie batožiny
Štyri hodiny pred odletom sa otvorili prekážky na check-in a odovzdanie batožiny. Okrem toho tam boli automaty, kde stačilo zadať rezervačné číslo alebo cestovný pas, ktoré taktiež vytlačili letenku. Zóny F a G boli vyhradené pre Garuda Indonesia.

Po odovzdaní batožiny som sa pobrala na koniec terminálu, kde bolo oddelenie pre lety v rámci Indonézie.

Bezpečnostná kontrola
Tak ako na každom inom letisku, aj tu som musela prejsť bezpečnostnou kontrolou. Z batohu som vyložila laptop a tekutiny do jedného podnosu a batoh dala do druhého. Kontrola bola rýchla.
Letiskový salónik Blue Sky Premier Lounge
Viac o letiskovom salóniku Blue Sky Premier Lounge a ako sa tam dostať je v tomto článku.

Nastupovanie do lietadla a odlet
Keď som odišla zo salónika asi hodinu pred odletom, informačná tabuľa ukazovala Východ 28 (Gate 28). V salóniky ma to už nebavilo, tak som sa prechádzala po letisku. Išla som k Východu 11 na jednej strane letiska a fotika si obrázky na stenách.

Keď som došla k Východu 28, posadila som sa k ostatným sediacim cestujúcim. Prekvapilo ma, že na informačnej tabuli pri Východe 28 nebola napísaná naša destinácia. Asi po 10 minútach zamestnankyňa začala niečo hovoriť. Samozrejme, po indonézsky, takže som nerozumela ani slovo. Na to sa zopár ľudí zdvihlo a odišlo.

Nedalo mi to, tak som sa jej išla spýtať, čo to vyhlásila. Lámanou angličtinou mi vysvetlila, že sa zmenilo číslo z 28 na 20. Už mi dávalo zmysel, prečo tu sedelo menej ľudí. Pomaly, slimačím tempom, som sa pobrala k novému Východu 20 (Gate 20).
30 minút pred plánovaným odletom zamestnanci ohlásili nastupovanie do lietadla. Ako prví boli zavolaní cestujúci so statusom SkyTeam Elite a Elite Plus (viac v na stránke SkyTeam). Nasledovali cestujúci v biznis triede, ktorí boli len traja.
Potom zahlásili niečo, čomu som vôbec nerozumela, pretože všetko bolo hlásené v indonéštine. Znova som sa išla informovať k zamestnancom. Tí mi vysvetlili, že sa nastupuje podľa radov od konca lietadla. Ak sa chcel niekto obehnúť, poslali ho späť do radu.
Odlet
Behom 17 minút sme boli všetci nalodení. Kapitán Ahmed nás všetkých privítal najskôr v miestnej reči a potom aj v angličtine. Okrem počasia nám oznámil aj dĺžku letu, ktorá bola 50 minút.
Ako sme sa pohli z terminálu, spustilo sa bezpečnostné video. Osobne mám radšej, keď posádka manuálne ukazuje, čo treba robiť v rôznych kritických situáciách. Je to trutinný cvik nielen pre posádku, ale aj pre cestujúcich.
Posádka lietadla mala 8 členov, z toho boli dvaja piloti (flight crew) a 6 letušiek (cabin crew). Piloti vypli upozornenie na bezpečnostné pásy len pár minút po odlete.
Garuda Indonesia sedadlo v ekonomickej triede

Lietadlá Boeing 737-800 sú v dvoch konfiguráciách. Jedna má 8 sedadiel v biznis triede a 153 sedadiel v ekonomickej triede. Ja som letela v lietadle s druhou zostavou, ktorá mala 12 tmavomodrých sedadiel s červenými vankúšmi v biznis triede a 150 bledomodrých sedadiel v ekonomickej triede.

Biznis trieda mala vpredu tri rady sedadiel v zostave 2-2. Teda dve sedadlá na každej strane. Ekonomická trieda je v zostave 3-3. Tri sedadlá pri okne na každej strane. Žiaľ, nastúpila som medzi poslednými a nepodarilo sa kabínu a sedadlo ekonomickej triedy odfotiť.

Sedadlo bolo vybavené malým monitorom s malým terminálom na debetnú alebo kreditnú kartu. Okrem toho tam bol ib rozkladací stolík. Také bežné sedadlo v ekonomickej triede.

Odkladací priestor
Nad každým sedadlom bol odkladací priestor na príručnú batožinu. Nie je ho však extrémne veľa, keďže traja ľudia zdieľajú ten istý priestor. Cestujúci si môžu odložiť menšie tašky alebo kabelky pod sedadlo pred nimi. Toto neplatí pre sediacich pri únikových východoch. Počas odletu a pristátia priestor pred nimi musí byť prázdny.
Cestovná taška
Na tomto krátkom lete sme nedostali žiadnu tašku. Veľmi by ma prekvapilo, ak by sme niečo dostali.
Jedlo a občerstvenie
Akonáhle piloti vypli bezpečnstné pásy, letušky nabehli s vozíkmi a začali rozdávať malé papierové sáčky. Po otvorení balíka som zistila, že sa tam nachádza voda, žemlu, balíček s orechami a vlhkú utierku. Po otvorení balíka s orechmi som objavila iba strukoviny ako cícer a kukuricu.
Prílet
Let bol krátky, trval iba 45 minút. Zdá sa, že piloti dupli na plyn a pristáli sme skôr, ako nám predpovedali.
Pristáli sme o ôsmej hodine večer miestneho času (WIB, čo je UTC+7). Vonku bola riadna tma, takže som toho veľa nevidela.


Ako som vystupovala z lietadla, všetci členovia posádky stáli nastúpení a ďakovali každému cestujúcemu za využitie ich služieb. To isté aj zamestnanci letiska. Rýchlo som si vyzdvihla kufor a zavolala taxík (aplikácia Grab) na hotel.
Záver
Bola to veľmi príjemná cesta. Síce miesta na nohy som nemala veľa, predsa len tie lietadla boli pripravené pre nižších ázijcov. Personál na letisku a aj posádka lietadla bola veľmi profesionálna a úslužná.
V porovnaní s európskym aerolinkami, Garuda Indonesia ponúka oveľa pohodlnejšie a väčšie sedadlá v biznis triede na krátkych letoch v rámci krajiny. Európske aerolinky majú jeden typ sedadla v celom lietadle. Biznis trieda znamená, že sedadlo v strede je voľné.
Letenku som si kupovala asi dva týzdne pred výletom a stála ma okolo 50 € (jedna cesta). V cene bolo dokonca aj občerstvenie. Mnohokrát ma letenky od Ryanairu alebo Wizzairu vyjdu viac, ale vždy si musím za občerstvenie platiť.
Aké sú tvoje skúsenosti s Garuda Indonesia?
Najnovšie recenzie letov a letiskových salónikov
- British Airways First Class: Recenzia letu Londýn – Singapur
- Recenzia salónika Platinum Lounge na letisku v Budapešti
- Recenzia nového salónika MyLounge na letisku Luton
- Katastrofa na letisku v Bratislave – Salónik Mastercard Lounge
- Recenzia Citilink letu z Jogjakarty do Jakarty A320
- Recenzia letu Garuda Indonesia z Jakarty do Jogjakarty B737